Tankar om ett år...

Då var det väl dags att tänka lite på året som passerat. För mig har det varit ett väldigt omväxlande år så det är väl lika bra att göra en sammanfattning utan ordning eller tidsuppfattning.

Sommaren spenderades inlåst på Telenor för sommarjobb på faktureringsavdelningen där många nya personer hamnade i ens liv. De andra sommarjobbarna Jenny och Linn samt syster och uuhhm, vad hon nu hette :o. En Louise som jobbade på en annan avdelning som man inte sett sedan hon flyttade från campus. Alla underbara ordinarie med Olle i spetsen, en man som börjar varje morgon med en Guldnougat och en cola kan man ju inte annat än gilla.

En C-uppsats som skrevs med Viktor och som blev förjävla bra om jag får säga det själv, vilket jag får, för det är min blogg. Hade så sjukt kul när vi gjorde den och när vi sedan fick VG var det en bekräftelse på vår fantastiskhet.

Jag har också poäng och behörighet att plocka ut en kandidatexamen i systemvetenskap, vilket inte är fy skam heller.

Ännu en nollning har genomförts med massor av nya fantastiska människor, framför allt de 2 systemvetarna jag adopterat och guide'ar i deras pluggande.

En ny klass och ett nytt program har påbörjats, nämligen Master in information systems. Det är kul att plugga på engelska men man hade kanske önskat lite högre kvalitet på utbildningen. Detta har lett till ytterliggare bekantskaper från Sverige, Thailand och andra obskyra platser.

En sjukdom som tog ett starkare tag om mormor till den grad att hon inte längre kände igen oss och som slutligen tog henne helt ifrån oss. Vilket också ledde till min första begravning.

Min rygg som varit ett problem under så lång tid har i princip blivit värre under året vilket lett till ett antal sömlösa nätter med eller utan värktabletter.

Året avslutades dock på ett väldigt bra sätt, först Julfirande i Karlskrona med min familj som följdes upp med nyårsfirande med min andra familj, mina underbara vänner i Växjö med inslag av Karlskrona, Stockholm och annat, helt fantastiskt <3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0