Working 9-5 ...fast fel sida dygnet

jag vet jag ska sluta klaga på att jag aldrig uppdaterar och faktiskt skriva nåt istället....
Igår var det Wädurs tur att jobba på Pudas och gammal som man är fick man ta det en sista gång innan Pudas slår igen. Så efter att overallen var på blev det buss 19.37 till Pudas där de flesta som vanligt förväntade sig en kväll med 10 gäster.
Det var inte 10 gäster på Pudas när vi kom dit, det var 200 gäster av osvenskt ursprung. Det var nämligen så att studentföreningen för utbytesstudenter VIS hade mingelkväll med svenskt tema. Så det blev en massa att göra helt plötsligt vilket iofs bara är kul.

Rutinerade som vi är jag och Oscar så snodde vi genast jobblistan och satte upp oss själva på de minst ansträngande passen och lämnade köket till de som aldrig jobbat på Pudas tidigade, jag tror det kallas rutin.

Så efter mycket engelskande och när man för trehundraåtiotredje gången förklarat att det uttalas ÅBRO inte Oebroe eller Ablo så stängde Pudas i vanlig ordning klockan 1 och städandet upptogs. Då vi lyckats övertala de ansvariga att "en liten städöl" kan vi väl ändå få så var vi ändå glada över städandet. Vid 2-tiden åkte första bilen hem men några av oss var fortfarande lite törstiga efter städandet så vi tog en öl till.

När klockan på något magiskt sätt blivit 4 tänkte vi att vi kanske skulle åka hem och ringer en taxi. De hade en bil till oss vid 05.30. Detta gjorde oss ännu törstigare, och hungriga, så med lite hjälp av en ansvarig hittade vi en låda Miller som hade gått ut och miljövänner som vi är tyckte vi det var synd att den skulle kastas, så vi öppnade den istället. Detta resulterade i att 5 trötta jobbare och en ansvarig spenderade nån timme med att dricka gammal Miller och äta nachos i köket i väntan på taxin som till slut anlände vid 5.30 och så var man hemma 05.50, är inte det en lyckad kväll vet jag inte vad som är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0