Växjöväder

Idag har en stor del av dagen spenderats med näsan begravd i böcker om begreppen "Power" och "Structure" inom en organisation. Inte världens roligaste fredagsnöje men med inlämning på söndag är det något som ändå måste göras.
När jag så hörde ett välbekant ljud på fönsterblecken slängde jag iväg böckerna och begav mig ut på en promenad eller tack vare global uppvärmning, en simtur.
På grund av eller tack vare denna mentala defekt att älska att gå promenader i regn med musik dundrandes i öronen så högt att min hjärna fortfarande lider av efterskalv, var det en avkopplande promenad utan mycket annat folk ute.

Under denna promenad kom jag att tänka på att jag verkligen borde göra något åt min omkrets då det börjar bli lite jobbigt att så fort jag går ut med en vit tröja på mig försöker 3 astronauter klättra upp på mig och plantera en flagga i nacken på mig. Så för en gångs skull är jag faktiskt lite laddad på att göra något åt det.
Detta förde tankarna vidare till alla andra försök att tappa vikt som startats under de senaste åren och varför jag alltid gått upp nästan allt som tidigare tappats. Efter lite grubblande kom jag på att denna attack mot kilona självklart inte lyckats då jag inte döpt anfallet mot vikten till något. Alla vet ju att stora militära satsningar har skrämmande namn som "Operation Desert Storm" eller "Operation Rolling Thunder" och genast såg jag felet jag gjort, jag behövde självklart ett namn på min plan.
Jag tänkte att det behövs ett skrämmande namn som gör att jag blir motiverad att fortsätta träna och äta nyttigt, så jag sökte i min barndom efter något skrämmande och läskigt.

Det givna namnet för min planerade viktnedgång är självklart "Operation Ika i Rutan".
Detta "barnprogram" som leddes av Ika Nord och satte skräck i en hel generation barn. Bara intromusiken får en att vilja springa milen bara för att slippa den psykiska terror denna människa skapar.
Men nu har jag haft för mycket ledig tid, så tillbaka till böckerna.

Kommentarer
Postat av: Ab

haha du 'är sjuk! jag lovar att stötta din bantning med illasinnade attacker då jag klär ut mig som ika!

2010-09-17 @ 22:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0